zaterdag 12 april 2014

Breisel (jurk) deel 1


Toen ik voor de eerste keer samen met mijn zus naar de beurs, in Rijswijk ging, zag ik een hele mooie jurk van moeder en dochter.


Ik vond deze jurken heel erg leuk en dacht die ga ik gewoon even breien. Vol goede moed ben ik toen begonnen, maar dat viel erg vies tegen. Ik ben een paar keer overnieuw begonnen, en heb het uiteindelijk toch maar weggelegd. Het is toch wel erg klein.
                                                            Afgelopen week kwam ik mijn weggelegde breisel weer tegen en balend van mezelf ben ik toch maar begonnen met het breiwerkje. Het wordt nu zomaar een breiseltje, en zie ik tijdens het breien wat het gaat worden en welke steken ik ga gebruiken.


3 opmerkingen:

  1. Dapper hoor dat je het toch weer opgepakt hebt. Ben benieuwd hoe het resultaat gaat worden. Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Anders ben ik wel benieuwd. Goed van je! ben benieuwd naar de gebreide roosjes. Goed hoor, veel plezier! Breien is heel leuk hoor, ook als het niet zo goed gaat!

    Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aan dit breiwerkje heb ik me nog niet gewaagd, Irna.Ik ben met een gebreid popje de eerste keer begonnen en dat was al een ramp ...of een truitje is ook een idee. Dit zijn kleine lapjes en dan is het niet zo erg om opnieuw te beginnen. Op termijn dan volgt de jurk vanzelf ....zijn super lange pennen zeg. Met wat kleins leer je de steken toch gauwer ophalen. Tip altijd een stopnaald en/of haaknaald er bij .

    BeantwoordenVerwijderen